X

درباره ما

استدلال به نفع استفاده از متن پرکننده چیزی شبیه به این است: اگر از محتوای واقعی در فرآیند مشاوره استفاده می‌کنید، هر زمان که به بررسی رسیدید

اطلاعات تماس

  • ایالت شهر تمپول، BD
  • info@tronix.com
  • روزهای هفته: 09:00 الی 18:00
  • (+259) 2257 6156
واردکننده اروزیل
اروزیل
اروزیل

درخواست استعلام قیمت

جهت اطلاع از قیمت دقیق روز کالا ، موجودی و آنالیز دقیق آن میتوانید با بخش فروش ما در تماس باشید و راه های ارتباطی مختلفی را امتحان کنید، در واتس اپ ، تلگرام ، روبیکا و ... در خدمت شما هستیم .

اطلاعات تماس
زمان پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه از 9 صبح الی 5 عصر،
پنجشنبه 9 صبح الی 1 عصر
اطلاعات محصول

توضیحات

اروزیل چیست؟

ارزویل (fumed silica) یا فوم سیلیکا از فرمول شیمیایی ۲SiO تشکیل شده است. این ترکیب معدنی به شکل پودری سفید رنگ و کریستالی از قطرات میکروسکوپی سیلیس آمورف تشکیل می شود.

این ماده ی شیمیایی طی فرایند تبخیر گازهای شعله ای تتراکلرید در قوس الکتریکی ۳۰۰۰ درجه ساخته می شود. در ادامه هیدروژن و اکسیژن با تتراکلرید سدیم در برابر شعله واکنش نشان می دهند و در نهایت فوم سیلیکا ساخته می شود. بدین جهت از این ماده شیمیایی به عنوان سیلیس پیروژنیک و سیلیس بخار نیز یاد می شود.

از ویژگی های این ماده می توان به نقطه ذوب ۱۷۰۰ درجه سانتی گراد، دانسیته ی ۲٫۲ گرم بر سانتی مترمکعب و دمای تجزیه ی ۲۰۰۰ درجه ی سانتی گراد، اشاره کرد.

این ماده شیمیایی سفید رنگ و بدون بو، ماده ای سبک و حجیم است که برای بالا بردن غلظت مواد، تقویت کننده الاستومر و افزایش خواص چسبندگی استفاده می شود. برای تهیه ی انواع بسته های فوم سیلیکا می توانید به برند معتبر فرسان شیمی مراجعه کنید.

تاریخچه ی فوم سیلیکا

در سال ۱۹۴۲، هری کلانچر، فرمول ساخت سیلیکای مرغوب دست پیدا کرد و از آن پس این فرمول تحت نام تجاری فوم سیلیکا( AEROSIL)شروع به ساخت کرده و تا به این زمان ادامه داده دارد. این ترکیب شیمیایی برای ساخت بسیاری از ترکیبات مهم به عنوان ماده ی اولیه استفاده می شود.

از فوم سیلیکا در زمان های قدیم به عنوان جایگزین کربن سیاه استفاده می کردند، اما امروزه مواد شیمیایی دیگر این کار را برعهده گرفته اند. صنعت لاستیک سازی برای اولین بار در دهه ۱۹۴۴ میلادی از فوم سیلیکا به عنوان پرکننده های بسیار مقاوم استفاده کرد و امروزه برخی شرکت ها از این روش هنوز استفاده می نمایند.

ویژگی های اروزیل یا فوم سیلیکا

این ترکیب به دلیل دارا بودن سطح وسیع، قابلیت جذب مواد گازی، جامد و مایع را دارد. این ماده ی شیمیایی با جذب مواد گازی، مایع یا جامد پیوند هیدروژنی یا واکنش اسیدی باز تشکیل می دهد. یکی از مهمترین مزیت های جذب شدن مواد جامد توسط فوم سیلیکا، دفع مواد مایع به حالت رنگ یا رزین است.

پوشش های فوم سیلیکا از اتصال مجدد ذرات کوچک جلوگیری می کند. افزایش فوم سیلیس در مرحله ی پراکندگی، عملکرد رنگدانه پوشش را بهبود می بخشد. در نتیجه این ماده ی شیمیایی به عنوان پوششی برای فایبرگلاس بسیار قوی، مورد استفاده قرار می گیرد.

ماده شیمیایی سیلیکا با اندازه کوچک ذرات و میزان سطح جذب بزرگ در صنعت دارویی برای پر کردن کپسول و ساخت قرص مورد استفاده قرار می گیرد و حتی برای افزایش ویسکوزیته در فرمولاسیون شیاف ها نیز استفاده می شود.

از آن جایی که فوم سیلیکا توانایی جذب رطوبت، به اندازه ی وزن خود را دارد، می توان از آن به عنوان عامل نگهدارنده ی رطوبت و ضدتراکم استفاده کرد.

انواع فوم سیلیکا

ماده شیمیایی فوم سیلیکا در انواع مختلف ۱۵۰، ۲۰۰، ۳۲۰، ۳۵۰، ۵۵۰ موجود است؛ این اعداد به مساحت سطح جذب فوم سیلیکا اشاره دارد. برند فرسان شیمی بر اساس بافت و میزان مقاومت ماده شیمیایی شما در برابر سیالات بهترین نوع فوم سیلیکا را تقدیم شما می کند. اغلب از روزیل ۲۰۰ به عنوان غیر یکنواخت کننده (ضد کلوخه)، عامل روان کننده، تغلیظ کننده ی انواع مواد شیمیایی و پخش کننده استفاده می شود.

کاربردهای ماده شیمیایی اروزیل

ترکیب شیمیایی فوم سیلیکا یکی از مهم ترین اکسید عنصر سیلیسیم است و برای ساخت بسیاری از مواد شیمیایی دیگر استفاده می شود. از جمله کاربردهای فوم سیلیکا به صورت زیر است:

کاربرد فوم سیلیکا در صنعت

یکی از کاربردهای مهم فوم سیلیکا، ضخیم کردن لاستیک و سیلیکون است؛ این ترکیب باعث می شود که ویسکوزیته ی مایع تقریبا افزایش پیدا کند. از طرفی افزودن کف سیلیکا به ترکیبات شیمیایی دیگر، حالت ژل مانند به آنها می دهد؛ در نتیجه از این مزیت برای بسته بندی و حمل و نقل استفاده می شود.

کاربرد فوم سیلیکا در آرایشی و بهداشتی

از فوم سیلیکا در صنعت آرایشی و بهداشتی به عنوان خشک کننده استفاده می شود؛ زیرا این ماده شیمیایی علاوه بر خشک کردن سبب ایجاد خواص براق کنندگی نیز می شود. همچنین به عنوان ساینده و ازبین برنده ی جرم دندان در خمیردندان ها نیز کاربرد دارد.

کاربرد فوم سیلیکا در داروسازی

از فوم سیلیکا به عنوان تثبیت کننده ی امولسیون ها و عامل غلیظ کننده و تعلیق کننده تیکسوتروپیک در ژل ها و آماده سازی های نیمه جامد استفاده می شود.در آئروسل ها از دی اکسید سیلیکون برای تقویت تعلیق ذرات، از بین بردن ته نشینی سخت و به حداقل رساندن گرفتگی نازل های اسپری استفاده می شود.

کاربرد فوم سیلیکا در جوهرهای چاپ

استفاده از فوم سیلیکا در جوهرهای چاپ باعث افزایش غلظت و کنترل گرانروی، افزایش جلا، افزایش وضوح و...می شود.

کاربرد فوم سیلیکا در رنگ سازی و پوشش

از آن جایی که فوم سیلیکا باعث افزایش غلظت و تنظیم گرانروی و ویسکوزیته ی مایعات می شود، به همین علت از زمان های قدیم از این ماده شیمیایی در صنعت رنگ سازی استفاده می کنند.

کاربرد فوم سیلیکا در موارد دیگر

از دیگر کاربردهای فوم سیلیکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت سرامیک، لعاب و کاشی
  • روان کننده های بتنی
  • خودروسازی ( جهت تولید لاستیک )
  • صنایع الکترونیک
  • و...

خطرات فوم سیلیکا

کاربردی ترین ویژگی فوم سیلیکا به حل نشدن آن در آب اسیدهایی بجز هیدروفلوئوریک اسید بر می گردد. این ماده شیمیایی در حلال هایی مانند هیدروکسیدهای قلیایی در دمای بسیار بالا حل می شود. از این رو باید در محفظه های بسته و به دور از دیگر مواد شیمیایی های نگه دارید؛ بخصوص از مواد شیمیایی فلوئور، کلرو تری فلوئورید و اکسیژن دی فلوئورید دور نگه دارید.

توجه کنید که این ماده ی شیمیایی می تواند در دمای بسیار بالا با اکسیدهای فلزی واکنش نشان دهد؛ به همین علت باید هنگام کار با این ماده، از دستکش، ماسک، عینک محافظ و روپوش آزمایشگاهی استفاده شود.

استنشاق فوم سیلیکا باعث سیلیکوز یا همان التهاب مزمن ریه ها، سرفه و عطسه می شود. هم چنین غبار حاصل از این ماده می تواند باعث تحریک چشم شود.

بسته بندی و نگهداری اروزیل

فوم سیلیکا در شرکت فرسان شیمی در بسته بندی های مات نگهداری می شود. برای تهیه ی این ماده ی شیمیایی می توانید در انواع وزن ها سفارش دهید؛ می توانید بسته های چند صد گرمی تا چند صد کیلویی به این برند سفارش دهید.

توجه کنید که این بسته ها را در محیط خشک، خنک و به دور از منابع تولید جرقه های الکتریکی نگهداری کنید و از یخ زدگی آن نیز جلوگیری کنید.