X

درباره ما

استدلال به نفع استفاده از متن پرکننده چیزی شبیه به این است: اگر از محتوای واقعی در فرآیند مشاوره استفاده می‌کنید، هر زمان که به بررسی رسیدید

اطلاعات تماس

  • ایالت شهر تمپول، BD
  • info@tronix.com
  • روزهای هفته: 09:00 الی 18:00
  • (+259) 2257 6156
واردکننده خاک دیاتومه
خاک دیاتومه
خاک دیاتومه

درخواست استعلام قیمت

جهت اطلاع از قیمت دقیق روز کالا ، موجودی و آنالیز دقیق آن میتوانید با بخش فروش ما در تماس باشید و راه های ارتباطی مختلفی را امتحان کنید، در واتس اپ ، تلگرام ، روبیکا و ... در خدمت شما هستیم .

اطلاعات تماس
زمان پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه از 9 صبح الی 5 عصر،
پنجشنبه 9 صبح الی 1 عصر
اطلاعات محصول

توضیحات

خاک دیاتومه که با نام اختصاری DE شناخته می شود، پودر خاک مانند و سفید رنگ است. این پودر در واقع حاصل فسیل شدن فیتوپلانکتون ها یا دیاتوم هاست که میکرو ارگانیسم های تک سلولی آبی بوده اند. دیاتومیت یا خاک دیاتومه را می توان به صورت طبیعی از سگ های رسوبی به دست آورد. 

این ترکیب قابلیت استفاده در صنعت، داروسازی، لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی صنایع غذایی را دارد. 

خاک دیاتومه دارای گرید بندی های مختلفی است که با توجه به نوع مصرفی که دارد از انواع گریدهای آن استفاده می شود. به طور مثال ملایم ترین و ایمن ترین نوع آن را برای صنایع غذایی مثل مرغداری ها و باغداری استفاده می کنند. همچنین از گرید دارای سختی بالای آن که دارای سیلیس بسیار زیادی است در موارد صنعتی استفاده می شود. 

دیاتومیت قدرت جذب کنندگی بالایی دارد. به طوری که به صورت رطوبت محیط اطراف را جذب خواهد کرد. به همین خاطر است که برای از بین بردن ارگانیسم هایی مانند کپک و قارچ از آن استفاده می کنند. در ادامه به بررسی بیشتر خواص خاک دیاتومه می پردازیم. 

خاک دیاتومه چیست ؟

همان طور که گفته شد این ماده گچی شکل از فرسایش اسکلت موجودات تک سلولی که گیاهانی آبی بودند به دست می آید. تقریبا ۸۸ درصد دیاتومیت را سیلیس تشکیل می دهد. این ترکیب نرم در صنایعی مانند کاغذ سازی (به عنوان پرکننده و یا رنگدانه، کاشی و سرامیک، آجر، رنگ صابون سازی، تولید پلاستیک و انواع مواد شوینده به کار برده می شود. 

از ویژگی های دیگر خاک دیاتومه می توانیم به عامل سوسپانسیون بودن آن، بالا بردن ویسکوزیته و کاهنده درخشندگی اشاره کنیم. از آن جایی که این ماده جاذب بسیار خوبی برای آب است و تا ۴ برابر بیشتر از وزنش آب را جذب می کند، به عنوان جاذب یا ضماد نیز کاربرد دارد. در مواردی نیز مانند تصفیه موم، چربی و روغن نیز به کار گرفته می شود. زیرا خاصیت رنگ زدایی را هم در خود دارد. 

همانطور که میدانید آزبست ماده ای است که به عنوان عایق استفاده می شود اما به دلیل خطرات بالایی که دارد، چند سالیست که جایگزین های دیگری را به جای استفاده می کنند. یکی از این جایگزین ها، خاک دیاتومه است که به خاطر مقاومت بالا در برابر حرارت و انقباض بالا، در کوره ها به عنوان عایق دیگ بخار استفاده می شود. 

انواع مختلف خاک دیاتومه 

گفتیم که خاک دیاتومه دارای دو گرید غذایی و صنعتی (استخری) است. نوع اول که درصد خلوص بالایی هم دارد، از منابع آب شیرین به دست می آید. اما گرید صنعتی را از آب های شور تهیه می کنند که درصد خلوص پایین تر و آلاینده های بیشتری دارد. 

گرید غذایی هیچ خطری برای موجودات زنده نداشته و آن را در مواد غذایی انسان ها و حیوانات به کار می برند. 

فواید خاک دیاتومه برای بدن 

•سم زدایی: به دلیل بار منفی که دیاتومیت دارد، سمومی که حاوی فلزات سنگین هستند را از بدن خارج می کند. 

•مبارزه با انگل ها: انواع انگل هایی که در بدن انسان و یا حیوانات خانگی وجود دارند، مانند کرم نواری، کرم سوزنی، کرم گرد و کرم قلب با خاک دیاتومه قابل درمان هستند. 

•بهبود سلامت رباط ها و مفاصل: گفتیم که ۸۸ درصد دیاتومه را سیلیس تشکیل می دهد. این عنصر برای سلامت مفاصل بسیار ضروری است و به انعطاف پذیری و درمان آرتروز هم کمک می کند. 

•پاکسازی دندان و پوست: به دلیل خاصیت سایندگی این ماده، می توان از ۀآن به عنوان اسکراب استفاده کرد. 

•حذف بوی بد بدن: دیاتومیت به دلیل جذب رطوبت و سموم، در واقع نوعی دئودورانت طبیعی به حساب می آید. 

•سلامت کلی بدن: پیشگیری از آلزایمر، بهبود عملکرد قلب، کاهش کلسترول خون، جلوگیری از چین و چروک پوست، کمک به حفظ سلامت و رشد مو، تقویت سیستم ایمنی بدن، پاکسازی دستگاه گوارش و کاهش وزن از جمله مزایای استفاده از خاک دیاتومه است. 

کاربردهای دیگر خاک دیاتومه

•تصفیه آب

•از بین بردن آفات 

•پاک کننده، جلا دهنده و ساینده لوازم خانه

•خوشبو کنندگی فرش

•از بین برنده حشرات مضر برای گیاهان

خاک دیاتومه چه عوارضی دارد؟

این ماده به دلیل طبیعی بودن و عدم وجود عناصر سمی در ترکیب آن برای همه موجودات زنده ایمن است. به همین دلیل است که در تولید مواد غذایی مانند نوشیدنی ها و یا غذای حیوانات خانگی از آن استفاده می کنیم. 

از طرفی می توان گفت که استنشاق بیش از حد آن برای انسان مضر است و می تواند باعث مسمومیت بشود. زیرا با تحریک دستگاه تنفسی باعث ایجاد سرفه های شدید می شود. همچنین استنشاق آن ممکن است خشکی و یا سوزش پوست را هم به دنبال داشته باشد.

سخن آخر

فرسان شیمی واردکننده خاک دیاتومه با کیفیت است و شما می توانید این محصول را در اندازه های مختلف و با دو گرید متفاوت از ما خریداری نمایید. برای مشاوره خرید خاک دیاتومه و دریافت بهترین قیمت خاک دیاتومه با ما در تماس باشید .