X

درباره ما

استدلال به نفع استفاده از متن پرکننده چیزی شبیه به این است: اگر از محتوای واقعی در فرآیند مشاوره استفاده می‌کنید، هر زمان که به بررسی رسیدید

اطلاعات تماس

  • ایالت شهر تمپول، BD
  • info@tronix.com
  • روزهای هفته: 09:00 الی 18:00
  • (+259) 2257 6156
پنتا اریتریتول
پنتا اریتریتول

درخواست استعلام قیمت

جهت اطلاع از قیمت دقیق روز کالا ، موجودی و آنالیز دقیق آن میتوانید با بخش فروش ما در تماس باشید و راه های ارتباطی مختلفی را امتحان کنید، در واتس اپ ، تلگرام ، روبیکا و ... در خدمت شما هستیم .

اطلاعات تماس
زمان پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه از 9 صبح الی 5 عصر،
پنجشنبه 9 صبح الی 1 عصر
اطلاعات محصول

توضیحات

یکی از ترکیبات آلی که ساختار مولکولی پیچیده ای هم دارد، پنتا اریتریتول با فرمول شیمیایی C5H12O4است. این ماده در دسته پلی اُل ها قرار گرفته و در دمای عادی و شکل طبیعی، جامدی سفید و بلورین است. موارد استفاده این ترکیب آلی در تولید لوازم آرایشی، رنگ، پلاستیک و مواد منفجره است. 

پنتا اریتریتول چیست ؟

ساختار پنتا اریتریتول به این صورت است که اتم کربن مرکزی به ۴ گروه الکلی متصل شده است. 

ویژگی های کلی پنتا اریتریتول عبارت است از:

•نقطه ذوب : ۲۶۰/۵ درجه سانتی گراد

•نقطه جوش : ۲۷۶ درجه سانتی گراد

•حلالیت در : اتانول، فرمالدئید، متانول، اتیلن گلیکول و گلیسرول.

•نا محلول در : تتراکلرید کربن، اتر، بنزن، پارافین و استون.

•میزان حلالیت در آب : در ۱۰۰cc آب با دمای ۱۵ درجه سانتی گراد، ۶٫۵ گرم.

•جرم مولی : ۱۳۶/۱۵ گرم بر مول

این ترکیب در صنعت با نام های دیگری مانند تترا متیلول اتان، ۱و۳- پروپان دی اُل، ۲و۲- بیس و مونو پنتا اریتریتول نیز شناخته می شود.

تاریخچه ساخت پنتا اریتریتول 

برنارد تولنس دانشمندی آلمانی بود که در ۱۸۹۱ با واکنش های متراکم قلیایی توانست الکل را کشف کند. تولید پنتا اریتریتول نیز با کمک آلدئید و استالدهید انجام می گیرد. این روش از همان زمان تا کنون برای ساخت پنتا اریتریتول به کار گرفته می شود.

پنتا اریتریتول چه کاربردهایی دارد؟

•در صنعت پزشکی : PETN دارویی است که برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی مورد استفاده قرار می گیرد و در ترکیبات آن از پنتا اریتریتول استفاده می کنند. 

•تولید رزین های استر از دیگر محصولاتی است است که در آن پنتا اریتریتول وجود دارد و در صنایع چسب سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

•تولید نرم کننده ها : این مواد که به عنوان مواد اولیه لاستیک، گریس، پولیش، واکس، روان کننده ها و درزگیر استفاده می شود در فرمولاسیون خود از پنتا اریتریتول استفاده می کنند. 

•تولید لاک و رنگ : در تولید مواد ضد آتش، جوهر چاپ، پلی اتر، رنگ های پلی اورتان و سنتز لاک های آلکیدی مورد استفاده قرار می گیرد. 

•تولید مواد پلیمری : در ترکیب آنتی اکسیدان ها، پنتا پلاست، تثبیت کننده ها و پلاستیک ساز ها از پنتا اریتریتول استفاده می شود.

•یکی از ترکیبات اصلی روغن های روان کننده پنتا اریتریتول است. 

•ساخت مواد منفجره

میزان استفاده از این ترکیب در موارد مختلف به شرح زیر است: 

۱٫در رنگ های آلکیدی : ۳۷ درصد

۲٫در جوهرهای آلکیدی : ۱۴٫۵ درصد

۳٫در چسب های آلکیدی : ۱۱ درصد

۴٫در پلاستی سایزرها : ۹ درصد

۵٫در لاک های آلکیدی : ۸ درصد

۶٫در روکش های ضد اشعه : ۷ درصد

۷٫در روان کننده ها : ۴ درصد

۸٫در مواد منفجره : ۱٫۳ درصد 

۹٫سایر مواد کاربرد : ۸٫۲ درصد

پنتا اریتریتول گرید های مختلفی دارد و درصد خلوص این ماده در صنایع مختلف می تواند متفاوت باشد. اما در بیشتر موارد از پنتا اریتریتول با درصد خلوص ۹۸% استفاده می کنند. 

شرایط ذخیره سازی پنتا اریتریتول چگونه است؟

این محصول باید در انبارهایی با تهویه و دمای مناسب نگهداری شود. پنتا اریتریتول باید از رطوبت دور مانده و همچنین با زمین حداقل ۵ سانت فاصله داشته باشد. بهتر از منابع گرمازا مانند بخاری ها دور باشد درب بسته بندی آن باز نماند. تاریخ انقضای این ترکیب دو سال بوده و استفاده بعد از این زمان توصیه نمی شود. 

موارد ایمنی استفاده از پنتا اریتریتول

تاکنون گزارشی مبنی بر بروز مسمومیت و خطر با این ماده وجود نداشته است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که سمی نیست. اما جهت رعایت نکات ایمنی بهتر است با پوست و چشم برخوردی نداشته باشد. زیرا ترکیبات آلی ممکن در فرد ایجاد حساسیت و خارش کنند.  همچنین استنشاق پنتا اریتریتول می تواند باعث تحریک دستگاه تنفسی شود.

بازار خرید و فروش پنتا اریتریتول چگونه است؟

با توجه به موارد کاربردی گسترده ای که در بالا هم به آن اشاره کردیم، پنتا اریتریتول می تواند بازار خرید و فروش خوبی داشته باشد. میزان گردش مالی این ترکیب در سال ۲۰۱۷ به ۳۵۱ میلیون دلار و در سال ۲۰۱۸ به ۴۱۰ میلیون دلار رسید. طبق آمار کشور چین را می توان بزرگترین صادر کننده پنتا اریتریتول دانست. در مقابل کشور آمریکا بیشترین میزان پنتا اریتریتول را وارد کرده است.

بعد از چین کشورهایی مانند اسپانیا، سوئد و آلمان در صدر صادرکنندگان پنتا اریتریتول بوده اند و هندوستان، ژاپنی و کره جنوبی نیز برترین وارد کنندگان آن بعد از آمریکا هستند.

سخن نهایی

شرکت فرسان شیمی یکی از واردکننده های  مطمئن در جهت ارائه پنتا اریتریتول است که با کمک گرفتن از ارتباطات موثر جهانی توانسته با کیفیت ترین محصولات شیمیایی را در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار دهد. 

مشاوران با تجربه فرسان شیمی آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با قیمت، نحوه خرید پنتا اریتریتول و فرمولاسیون مناسب پنتا اریتریتول هستند. با ما تماس بگیرید.