X

درباره ما

استدلال به نفع استفاده از متن پرکننده چیزی شبیه به این است: اگر از محتوای واقعی در فرآیند مشاوره استفاده می‌کنید، هر زمان که به بررسی رسیدید

اطلاعات تماس

  • ایالت شهر تمپول، BD
  • info@tronix.com
  • روزهای هفته: 09:00 الی 18:00
  • (+259) 2257 6156
کلریدریک اسید
کلریدریک اسید

درخواست استعلام قیمت

جهت اطلاع از قیمت دقیق روز کالا ، موجودی و آنالیز دقیق آن میتوانید با بخش فروش ما در تماس باشید و راه های ارتباطی مختلفی را امتحان کنید، در واتس اپ ، تلگرام ، روبیکا و ... در خدمت شما هستیم .

اطلاعات تماس
زمان پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه از 9 صبح الی 5 عصر،
پنجشنبه 9 صبح الی 1 عصر
اطلاعات محصول

توضیحات

کلریدریک اسید که با نام های هیدروکلریک اسید، کلرید هیدرونیوم، اسید سالیس، ارواح نمک و اسید موریاتیک شناخته می شود، یک اسید بسیار قوی با پی اچ ۱ الی ۲ است. فرمول شیمیایی این اسید HCI و ماده بی رنگ و با بوی بسیار تند است. کلریدریک اسید در دسته اسیدهای خورنده و غیر قابل اشتعال قرار می گیرد.

کلریدریک اسید چیست؟

جالب است بدانید که این اسید به صورت طبیعی در بدن ما وجود دارد و در واقع اسید معده که وظیفه هضم غذا را دارد در واقع همان کلریدریک اسید است. البته معده برای خنثی سازی آن شروع به تولید بی کربنات سدیم می کند. در صورتی که ترشح کلریدریک اسید در معده بیش از حد باشد، فرد احساس سوزش در معده، مری و حلق می کند. این اسید از رشد قارچ و باکتری در محیط معده جلوگیری می کند.

هیدروکلریک اسید انحلال پذیری بالایی در آب و اتانول دارد و با بسیاری از مواد واکنش می دهد. در صورتی که در مجاورت با هوا قرار بگیرد، بخار سفید رنگ خورنده ای تولید می کند. با ترکیب هیدروژن کلرید و آب می توان کلریدریک اسید را به دست آورد. این ماده را می توان نمک کلرید و یون هیدرونیوم دانست.

مشخصات کلریدریک اسید

ویژگی های فیزیکی و شیمیایی این ماده عبارت است از :

·نقطه ذوب : ۸۵- درجه سانتی گراد

·چگالی : ۱٫۱۸ گرم بر سانتی متر مکعب

·قابلیت تولید با سوختن پلاستیک

·جرم مولی : ۳۶/۴۶ g/mpl

·در آب و رطوبت دود شدیدی ایجاد می کند.

·دانسیته اسید : ۱٫۱۸ گرم بر سانتی متر مکعب

·اسیدیته : ۵٫۹-

نحوه تولید کلریدریک اسید

با ترکیب آب و کلرید هیدروژن می توان کلریدریک اسید را تولید کرد. البته تولیدات صنعتی کلان سایر مواد شیمیایی نیز در بسیاری از موارد باعث تولید هیدروکلریدریک اسید می شود. به طور مثال در فرایند کلر آلکانی، کلر و هیدروژن تولید می شود که تولید کلر خود منجر به بدست آمدن HCI می شود.

در یک روش دیگر، اسید کلریدریک از ترکیب سدیم کلرید و اسید سولفوریک، سنتز می شود. به این صورت که در مای ۸۴۰ درجه سانتی گراد خمیر نیترات یا سولفوریک اسید را با نمک ترکیب کرده و بعد از تشکیل کلریدریک اسید، ماده را سرد و متراکم می کنند.

بر اثر تجزیه کلریدریک اسید مواد دیگری مثل گاز هیدروژن، مونوکسید کربن، کلرید هیدروژن، کلرید سدیم، دی اکسید کربن و کلر تولید می شود.

کاربردهای کلریدریک اسید

·تولید مواد غذایی مثل کنسروها، کوکی، نوشابه، ذرت، سس کچاپ، شربت و ...

·برای تولید نمک کلرید سدیم ( برای جلوگیری از یخ زدن جاده)

·جداسازی ملات از نمای ساختمان

·در تصفیه آب و فاضلاب

·پایداری PH آب استخرها

·تولید گلوکز

·پالایش سنگ معدن

·صنایع داروسازی و پزشکی

·تولید نفت و مشتقات آن

·ساخت باتری

·تولید محصولات چرمی

·تولید پلاستیک و پلیمر و فوم های پلی اورتان

·تولید مواد آتش بازی

·تولید مواد شوینده

·بدنه لوازم خانگی و خودرو

·ساخت پل های معلق

·عکاسی

·تولید اسانس ها و افزودنی های طبیعی

·لاستیک سازی

·صنعت پتروشیمی

·تولید کودهای شیمیایی

·از بین بردن زنگ زدگی فلزات

·سفید کردن پارچه در صنعت نساجی

·تولید گاز خردل

·اچینگ آلومینیوم

·رنگسازی

·در صنعت گالوانیزه

نحوه استفاده کلریدریک اسید در استخرها

میزان قلیایی بودن آب استخر را قبل از افزودن کلریدریک اسید اندازه بگیرید. قبل از اضافه کردن اسید، آن را با آب رقیق کرده و سپس به آب استخر اضافه کنید. این کار را به آرامی و ذره ذره انجام دهید. محلول اسیدی را روی لوله ها، قطعات استخر و دیواره ها نریزید.

کلریدریک اسید چه مزایایی دارد؟

·حفظ غلظت و پایداری در طول زمان

·در واکنش های اکسایشی ضعیف عمل می کند.

·خاصیت ضدعفونی کنندگی و جرم گیری دارد.

·در آب محلول است.

نکات ایمنی در زمان نگهداری و استفاده از کلریدریک اسید

این ماده می تواند غبارهای اسیدی حاوی دودهای اسید کلریدریک در خود داشته باشد. همچنین دود و محلول های این ماده هم خاصیت خورندگی دارند. به همین جهت می تواند موجب آسیب جدی به سیستم تنفسی، چشم و پوست شود. حتی در موارد خطرناک تر، یکی از عوامل ایجاد سرطان ریه است.

بنابراین در زمان استفاده یا کار با این اسید از عینک محافظ، لباس ایمنی، دستکش و ماسک استفاده کرده و اگر یکی از این موارد دچار آلودگی شود، سریعا آن را تعویض نمایید. در صورت استنشاق آن بلافاصله در هوای آزاد و تمیز قرار بگیرید.

برخورد کلریدریک اسید با بدن می تواند باعث ایجاد سوختگی، تاول، خونریزی، نابینایی، برونشیت و درماتیت شود. پس در صورت مشاهده این علائم سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

نگهداری این ماده باید در ظروف پلی وینیل کلراید انجام شود. از استفاده از ظروف فلزی خودداری نمایید. رطوبت، نور خورشید ویخ زدگی از جمله مواردی است که اسید را باید از آن ها دور نگه داشت. محیط نگهداری باید کاملا خشک و خنک باشد.

جمع بندی

درصد خلوص و کیفیت کلریدریک اسید از جمله عوامل تعیین کننده قیمت آن هستند. بنابراین در صورتی که می خواهید ثبت سفارش این اسید را در فرسان شیمی انجام دهید، با کارشناسان ما تماس گرفته و لیست قیمت را تهیه فرمایید.