X

درباره ما

استدلال به نفع استفاده از متن پرکننده چیزی شبیه به این است: اگر از محتوای واقعی در فرآیند مشاوره استفاده می‌کنید، هر زمان که به بررسی رسیدید

اطلاعات تماس

  • ایالت شهر تمپول، BD
  • info@tronix.com
  • روزهای هفته: 09:00 الی 18:00
  • (+259) 2257 6156
تگزاپون
تگزاپون

درخواست استعلام قیمت

جهت اطلاع از قیمت دقیق روز کالا ، موجودی و آنالیز دقیق آن میتوانید با بخش فروش ما در تماس باشید و راه های ارتباطی مختلفی را امتحان کنید، در واتس اپ ، تلگرام ، روبیکا و ... در خدمت شما هستیم .

اطلاعات تماس
زمان پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه از 9 صبح الی 5 عصر،
پنجشنبه 9 صبح الی 1 عصر
اطلاعات محصول

توضیحات

تگزاپون که نام علمی آن سدیم لوریل اتر سولفات (SLES) است، مایعی شفاف بوده که در گروه مواد شوینده آنیونی و سورفاکتانت قرار می گیرد. از این ترکیب برای تولید بسیاری از محصولات شوینده شخصی استفاده می کنند. در واقع در هر شوینده ای که انتظار داریم فوم ببینیم، تگزاپون وجود دارد. 

تگزاپون چیست؟

SLES یک ماده ارزان است که در فوم سازی بسیار موثر می باشد. عملکرد این ماده به این صورت است که کاهش کشش سطحی آب را به همراه دارد و در عطرها و اسپری های بدن عامل پراکندگی بو است. 

سدیم لوریل اتر سولفات در دو نوع تگزاپون N70 با خلوص ۷۰ درصد و تگزاپون صدفی با خلوص ۳۰ درصد موجود می باشد. این دو در ترکیبات اصلی تفاوتی با یکدیگر ندارند و تنها به دلیل خلوص بالاتر تگزاپون N70 (شفافیت بیشتر)، قیمت آن نیز بالاتر است. تگزاپون صدفی همان طور که از نامش پیداست، رنگ صدفی دارد و معمولا در صابون های مایع و یا شامپوهایی که همین رنگ را دارند مورد استفاده قرار می گیرند. 

مشخصات فیزیکی و شیمیایی تگزاپون

از ویژگی های مهم این ترکیب الکترولیت بودن آن است که در دمای بالا و در محیط اسیدی امکان هیدرولیز شدن آن وجود دارد. 

•فرمول شیمیایی تگزاپون : CH3(CH2)10CH2(OCH2CH2)nOSO3Na

•دانسیته : ۱٫۰۵ گرم بر سانتیمتر مکعب

•جرم مولکولی : ۲۸۸٫۳۸ گرم بر مول

•Ph : 7 (خنثی) 

•کف رقیق و بسیار سبک 

•حلال در آب 

•امکان تغلیظ با آمیدها، نمک ها و بتائین ها

نحوه ساخت تگزاپون 

سدیم لوریل اتر سولفات در حجم صنعتی به کمک فرایند اتوکسیلاسیون الکل دودکانول (C12H26O) تولید می شود. مرحله بعدی سولفوناسیون است که محصول فرایند قبلی را با نمک سدیم ترکیب کرده و عملیات خنثی سازی را انجام می دهند. در نهایت ترکیبی که به دست می آید همان تگزاپون است. 

تگزاپون به عنوان یک سورفکتانت یک بخش آب گریز دارد و یک بخش آب دوست. بنابراین در زمان ترکیب شدن با آب، لکه چربی و سایر مواد را از روی سطوح مختلف پاک می کنند. 

R(OC2H4)nOH + SO3 —-> R(OC2H4)nOSO3H

R(OC2H4)nOSO3H +NaOH —-> R(OC2H4)nSO3Na  + H2O

در اینجا لازم است اشاره ای به انواع سورفکتانت بکنیم :

۱٫سورفکتانت های آنیونی

۲٫خانواده ی کربوکسیلات ها

۳٫سولفونات ها

۴٫سولفوسوکسینات ها

۵٫سورفکتانت های کاتیونی

۶٫سورفکتانت های غیر یونی

۷٫سورفکتانت های آمفوتریک

کاربردهای مختلف تگزاپون 

۱٫از بین برنده روغن، کف شور و کارواش

۲٫به شکل مایع و غیر مایع در تولید صابون، لوسیون و کرم استفاده می شود. 

۳٫از بین برنده مواد چسبنده 

۴٫تولید شوینده هایی مثل مایع ظرفشویی و لباسشویی

۵٫شوینده های مخصوص کودکان

۶٫شوینده های مخصوص حیوانات خانگی

۷٫استفاده در آزمایشگاه ها به عنوان ابزار تحقیقاتی

۸٫تولید دارو 

۹٫جزء مواد اولیه لوازم آرایشی 

۱۰٫تولید شامپو، خمیر دندان، شوینده های بدن : اصلاح رنگ و بو و بهبود ویسکوزیته در شامپو، از بین برنده آلودگی های روی دندان در خمیر دندان.

۱۱٫تولید انواع روان کننده

۱۲٫بتن سازی

۱۳٫در دباغی و آبکاری

۱۴٫تولید شوینده های صنعتی

مزایای تگزاپون چیست؟

•در برابر تجزیه بیولوژیکی و سختی آب مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

•یکی از بهترین و موثرترین پاک کننده هاست.

•در بروز التهابات پوستی نقش کمتری دارد. 

•امولسیفایر است.

نکات ایمنی در زمان نگهداری و استفاده سدیم لوریل اتر سولفات

این ماده را باید در دمای حدود ۳۰ درجه سانتی گراد و در انبار خشک و به دور از نور آفتاب نگهداری کرد. ظروف تگزاپون باید بشکه های پلاستیکی و یا از جنس فولاد ضد زنگ باشد و از مجاورت آن با اکسید کننده های قوی و اسیدها جلوگیری شود. این ماده از زمان تولید تا یک سال قابلیت نگهداری دارد به شرطی که کلیه موارد ذکر شده به دقت انجام شود. به هیچ عنوان برای نگهداری طولانی مدت این تگزاپون را در معرض یخ زدگی قرار ندهید.

استفاده نادرست از این محصول می تواند برای انسان خطرناک باشد. استفاده از دستکش در زمان کار با این ترکیب توصیه می شود. هر چند که تگزاپون در دسته مواد سمی قرار نمی گیرد اما جهت جلوگیری از تحریک پوست این کار الزامیست. 

همچنین دقت داشته باشید که دست آلوده به این ماده را به چشم خود نزنید. زیرا سوزش و خارش شدیدی به وجود می آورد.  از استنشاق و بلع این ماده خودداری کرده و آن را در دسترس کودکان قرار ندهید. 

در افرادی که به اگزما و واکنش های آلرژیک مبتلا هستند، احتمال بروز حساسیت به SLES وجود دارد. سدیم لوریل سولفات می تواند یکپارچگی پوست را بهم بزند. 

جمع بندی 

تقاضا برای خرید این ماده، به دلیل گستردگی در موارد استفاده از آن بسیار بالا است. به همین دلیل فروشندگان زیادی هم تگزاپون را ارائه می دهند. اما در این میان باید دقت کنید که معتبرترین و تخصصی ترین فروشندگان را انتخاب کنید. چرا که کیفیت SLES در کیفیت محصول نهایی تاثیر مستقیم دارد. فرسان شیمی یکی از مطمئن ترین ارائه دهندگان تگزاپون است که به صورت تخصصی فروش محصولات شیمیایی را پوشش می دهد. جهت ثبت سفارش این محصول با ما تماس بگیرید.