X

درباره ما

استدلال به نفع استفاده از متن پرکننده چیزی شبیه به این است: اگر از محتوای واقعی در فرآیند مشاوره استفاده می‌کنید، هر زمان که به بررسی رسیدید

اطلاعات تماس

  • ایالت شهر تمپول، BD
  • info@tronix.com
  • روزهای هفته: 09:00 الی 18:00
  • (+259) 2257 6156
کاپریلیک کاپریک تری گلیسیرید
کاپریلیک کاپریک تری گلیسیرید

درخواست استعلام قیمت

جهت اطلاع از قیمت دقیق روز کالا ، موجودی و آنالیز دقیق آن میتوانید با بخش فروش ما در تماس باشید و راه های ارتباطی مختلفی را امتحان کنید، در واتس اپ ، تلگرام ، روبیکا و ... در خدمت شما هستیم .

اطلاعات تماس
زمان پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه از 9 صبح الی 5 عصر،
پنجشنبه 9 صبح الی 1 عصر
اطلاعات محصول

توضیحات

یکی از مهم ترین موادی که در ترکیبات لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست از آن استفاده می شود، کاپریلیک کاپریک تری گلیسیرید ( Caprylic capric triglyceride ) است. این ترکیب یک عامل موثر در نرم کنندگی و ترمیم کنندگی پوست می باشد که از ماده اولیه گلیسیرین و روغن نارگیل گرفته می شود.

کاپریلیک کاپریک تری گلیسیرید چیست؟

به دلیل اینکه کاپریلیک کاپریک تری گلیسیرید دارای اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است، این قابلیت را دارد که رطوبت را در پوست حفظ کرده و سطح آن را ترمیم کند. این ماده روغنی و مایع با نام های دیگری مثل روغن MCT و روغن تری گلیسیرید زنجیره متوسط نیز شناخته می شود. کاپریلیک کاپریک حالت مایع خود را در دمای اتاق حفظ می کند و بدون بو، بی رنگ و غیر چسبناک است.

روغن MCT با ویژگی هایی مانند بهبود پایداری، بافت و پخش شدن محصولات پوستی، برای انواع پوست مناسب است و سازگاری خوبی نیز با سایر مواد اولیه دارد. درصد ترکیب آن با سایر مواد در فرمولاسیون محصولات مختلف بین ۲ درصد تا ۱۵ درصد می باشد.

استفاده از تری ‌گلیسیرید کاپریلیک ۵۰ سال است که جای خود را در محصولات پوستی باز کرده و به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، به داشتن پوستی صاف و درخشان کمک می کند. منشا این ماده طبیعی است اما برای آن که برای افزودن به محصولات مراقبتی آماده شود، نیاز به چند مرحله فرآوری دارد.

آشنایی بیشتر با ویژگی های کاپریلیک کاپریک

همان طور که گفتیم این ماده از منابع طبیعی مانند روغن نارگیل، گلیسیرین و روغن نخل به دست می آید. بنابراین می تواند یک جایگزین طبیعی برای مواد شیمیایی باشد. تولیدکنندگان بسیاری هستند که ادعا می کنند محصولاتشان ارگانیک است. این شرکت ها هم از کاپریلیک کاپریک تری گلیسیرید به عنوان مواد اولیه در تولیدات خود استفاده می کنند.

اما باید به این نکته که کاپریلیک کاپریک تری گلیسیرید یک ماده کاملا طبیعی نیست، دقت کنیم. هرچند که از مواد طبیعی مشتق شده اما ساخت آن نیاز به فرایندهای شیمیایی دارد.

تولید کاپریلیک کاپریک تری گلیسیرید

اسیدهای چرب درون روغن نارگیل، اصلی ترین منبع برای تولید این ماده است. با اعمال حرارت و فشار بر روی این روغن، عملیات جداسازی گلیسرول و اسیدهای چرب را انجام می دهند. سپس فرایند استری شدن بر روی اسیدهای چرب انجام شده که حاصل آن روغنی شفاف و مایع است که کاپریلیک کاپریک تری گلیسیرید نام دارد.

با توجه به توضیح داده شده این ماده را نمی توان در دسته مواد کاملا طبیعی قرار داد.

خواص و فواید کاپریلیک کاپریک تری گلیسیرید

مهم ترین خاصیت کاپریک تری گلیسیرید، بهبود بافت فرمولاسیون است. مزایای بسیاری در رابطه با این ماده و پوست وجود دارد. اما در بسیاری از تولیدات، نقش اساسی ایفا نمی کند. تنها باعث تقویت سایر خواص عناصر اصلی شود. فواید این ترکیب عبارت است از :

·نرم کننده : به طور کلی عملکرد نرم کننده ها به این صورت است که با ایجاد یک لایه محافظتی بر روی پوست باعث جلوگیری از، از دست رفتن رطوبت درون آن می شوند. کاپریک تری گلیسیرید نیز همین کار را بر روی پوست انجام می دهد و به ویژه برای تایپ پوست خشک که حالت پوسته پوسته شدن دارد، به شدت مفید است.

·پراکنده کننده : کاپریلیک کاپریک یک عامل پراکنده کننده است که با افزایش سرعت انتقال مواد بر روی پوست، باعث پخش بهتر و جذب بیشتر آن می شود.

·بافت : میزان غلظت و لغزندگی در مواد آرایشی و مراقبتی پوست اهمیت زیادی دارد. با افزودن این ماده به محصولات پوستی، غلظت و پخش آن ها افزایش پیدا می کند.

·آنتی اکسیدان : رادیکال های آزاد که بر اثر عوامل مختلفی مانند نور خورشید، سیگار و رژیم نادرست غذایی تولید شوند، منجر به افزایش چین و چروک و پیری پوست خواهند شد. کاپریلیک کاپریک با خاصیت آنتی اکسیدانی خود، باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد می شود.

·نگهدارنده : روغن نارگیل خود یک ماده ضد میکروب است. بنابراین کاپریلیک کاپریک نیز می تواند یک نگهدارنده ملایم باید که از رشد کپک و باکتری ها جلوگیری می کند. بنابراین ایمنی و ماندگاری محصولات با کمک این ماده بیشتر می شود.

·حلال : کمک به حلالیت مواد این ترکیب، باعث جلوگیری از تجمع مواد اولیه در یک جا می شود.

کاربردهای کاپریلیک کاپریک تری گلیسیرید

·کرم های دور چشم

·سرم های ضد پیری

·خط چشم

·بالم لب و رژ لب و خط لب

·ضد آفتاب ها

·کرم های مرطوب کننده

·شامپوها

·لوسیون های پوستی

·عطر های طبیعی

·پاک کننده ها

·محصولات دام و طیور

·داروهای روده ای دام

·کرم های ضد چروک مثل کرم شب

سخن نهایی

سه گرید مختلف از کاپریلیک کاپریک تری گلیسیرید وجود دارد که شامل آرایشی و بهداشتی، غذایی و دارویی می شود. به دلیل داشتن ویژگی های مثبتی مانند استفاده آسان، اختلاط راحت با مواد اولیه دیگر و قابلیت پمپاژ شدن، کاربرد زیادی در تولیدات مختلف محصولات مراقبت شخصی دارد. شما تولید کنندگان محترم نیز می توانید برای تهیه این ماده با کارشناسان فرسان شیمی تماس حاصل فرمایید.