X

درباره ما

استدلال به نفع استفاده از متن پرکننده چیزی شبیه به این است: اگر از محتوای واقعی در فرآیند مشاوره استفاده می‌کنید، هر زمان که به بررسی رسیدید

اطلاعات تماس

  • ایالت شهر تمپول، BD
  • info@tronix.com
  • روزهای هفته: 09:00 الی 18:00
  • (+259) 2257 6156
واردکننده روغن آرگان
روغن آرگان
روغن آرگان

درخواست استعلام قیمت

جهت اطلاع از قیمت دقیق روز کالا ، موجودی و آنالیز دقیق آن میتوانید با بخش فروش ما در تماس باشید و راه های ارتباطی مختلفی را امتحان کنید، در واتس اپ ، تلگرام ، روبیکا و ... در خدمت شما هستیم .

اطلاعات تماس
زمان پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه از 9 صبح الی 5 عصر،
پنجشنبه 9 صبح الی 1 عصر
اطلاعات محصول

توضیحات

اگر پا به آشپزخانه های مراکشی بگذارید اولین چیزی که توجه شما را جلب خواهد کرد، استفاده آن ها از روغن آرگان است. این روغن قرن هاست که به این منظور در مراکش مورد استفاده قرار می گیرد. اما در چند سال گذشته استفاده از آن در تمام کشورها و در صنایع مختلف غذایی، آرایشی و بهداشتی و دارویی رواج پیدا کرده است.

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان محصول دانه های روغنی درخت آرگان است که در مراکش و به خصوص بخش های جنوبی آن رشد می کند. ارتفاع این درخت گاهی به ۱۰ متر هم می رسد. تنه باریک و سیاه اولین ویژگی قابل توجه این گیاه به شمار می رود. میوه های این درخت نیز شبیه به زیتون اما کمی بزرگ تر از آن است.

میوه آرگان دارای ۳ لایه شامل هسته روغنی، لایه میانی چرب و پوسته سبز و ضخیم است که با خشک شدن لایه بیرونی آن متوجه رسیده شدنش می شوند. روغن آرگان نیز از هسته میوه درخت آرگان گرفته می شود. در ابتدا تولید این روغن تنها در مراکش انجام می شد اما امروزه در کشورهای دیگر نیز این درخت کاشت شده و روغن دانه های آن گرفته  می شود.

خواص متنوع و بی نظیر این روغن باعث شده تا از آن به عنوان یک اکسیر جوانی یاد شود و در محصولات مختلف نیز به همین منظور از آرگان استفاده نمایند.

فواید روغن آرگان برای سلامت بدن

دارای مواد مغذی :

 این روغن از ترکیبات فنولی و اسیدهای چرب تشکیل شده است. اسید لینولئیک و اسید اولئیک چربی های موجود در روغن آرگان هستند که نه تنها ضرری ندارند بلکه از فواید زیادی هم برخوردارند. وجود ویتامین E در این روغن باعث شده تا برای پوست و مو بسیار مفید باشد.

دارای آنتی اکسیدان :

 ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است و به همین دلیل به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی نیز شناخته می شود. وجود استرول های گیاهی و ملاتونین نیز خاصیت آنتی اکسیدانی روغن آرگان را دو چندان کرده و باعث از بین رفتن اثرات مضر رادیکال های آزاد می شود.

بهبود زخم :

 روغن آرگان در بهبودی و جلوگیری از عفونت زخم ها نقش به سزایی دارد. استعمال این روغن بر روی پوست از بیماری های پوستی از جمله سرطان پوست جلوگیری می کند. خواص دیگری مانند ضد میکروبی و ضد اکسید کنندگی آرگان می تواند به سلامت پوست کمک کند.

بهبود بیماری قلبی :

 از مهم ترین فواید روغن آرگان برای بدن، درمان بیماری های قلبی است. این ویژگی به دلیل وجود ترکیباتی مانند تیتراپن، استرول ها، اسکالن، پلی فنول ها و توکوفرول ها در این روغن است.

بهبود هضم غذا :

گاهی ممکن است در برخی از افراد مشکلات معده باعث عدم هضم درست مواد غذایی شود. روغن آرگان به دلیل ترکیبات آلی که در خود دارد، میزان پپسین را در معده افزایش می دهد. پپسین نوعی پروتئین ترشح شده از معده است که باعث هضم بهتر غذا می شود.

کنترل دیابت :

با مطالعات و آزمایش هایی که انجام شد، دریافتند که روغن آرگان با قند زیاد، چربی زیاد و هیپوگلیسمی مبارزه می کند. این روغن با تولید انسولین می تواند دیابت را در انسان کنترل کند.

ضد سرطان :

وجود تری پنتوئیدها و آنتی اکسیدها در روغن آرگان باعث جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در بدن می شود. مهار کردن سلول های سرطانی پروستات نیز توسط این ماده و به دلیل وجود آپوپتوتیک در آن توسط محققین ثابت شده است.

تقویت کبد :

حساس ترین عضو داخلی بدن کبد است که سیستم ایمنی بدن را با سم زدایی، ارتقا می دهد. با استفاده از روغن آرگان در مواد غذایی می توان سلامت کبد را تضمین کرد.

خواص روغن آرگان برای پوست و مو

خاصیت مرطوب کنندگی : وجود اسیدهای اولئیک و لینولئیک باعث حفظ رطوبت در پوست و مو شوند که هر دوی این اسیدها در روغن آرگان به میزان بالایی موجود هستند.

درمان چین و چروک : به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها در روغن آرگان، روند ترمیم پوست با سرعت بیشتر انجام می شود.

از بین برندگی خشکی : آرگان به رساندن رطوبت مورد نیاز پوست، آن را شاداب کرده و از پوسته پوسته شدن بر اثر خشکی بیش از حد جلوگیری می کند.

درمان ریزش مو : با استفاده از این روغن به تعداد دو بار در هفته می توانید ریزش موهای خود را درمان کنید. همچنین با درمان خشکی کف سر، شوره را نیز از بین ببرید.

سایر خواص روغن آرگان

·جلوگیری از ترک های پوستی

·استفاده به عنوان ضد آفتاب برای دفع اشعه ماوراء بنفش

·روشن کردن پوست

·درمان آکنه و اگزما

·کمک به سلامت ناخن ها

·درمان تاول و جای سوختگی

·از بین بردم ترک پا

·زیبا کردن و رطوبت رسانی به لب

·نرم کننده مو

·استفاده به عنوان تونر پوست

·مراقبت از مو در برابر گرما

سخن نهایی

روغن آرگان در صنایع مختلف به خصوص در حوزه آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین منظور تولیدکنندگان محترمی که قصد خرید روغن آرگان اصل و با کیفیت را دارند می توانند با مجموعه فرسان شیمی تماس حاصل نمایند.فرسان شیمی تنها واردکننده روغن آرگان در ایران ،ارائه دهنده بهترین قیمت روغن آرگان .