X

درباره ما

استدلال به نفع استفاده از متن پرکننده چیزی شبیه به این است: اگر از محتوای واقعی در فرآیند مشاوره استفاده می‌کنید، هر زمان که به بررسی رسیدید

اطلاعات تماس

  • ایالت شهر تمپول، BD
  • info@tronix.com
  • روزهای هفته: 09:00 الی 18:00
  • (+259) 2257 6156
روغن جانشین کره کاکائو 
روغن جانشین کره کاکائو 

درخواست استعلام قیمت

جهت اطلاع از قیمت دقیق روز کالا ، موجودی و آنالیز دقیق آن میتوانید با بخش فروش ما در تماس باشید و راه های ارتباطی مختلفی را امتحان کنید، در واتس اپ ، تلگرام ، روبیکا و ... در خدمت شما هستیم .

اطلاعات تماس
زمان پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه از 9 صبح الی 5 عصر،
پنجشنبه 9 صبح الی 1 عصر
اطلاعات محصول

توضیحات

روغن جانشین کره کاکائو (Cocoa Butter Substitutes) یک نوع روغن است که به جای کره کاکائو در تهیه محصولات شیرینی، قنادی و شکلات استفاده می ‌شود. 

روغن جانشین کره کاکائو چیست؟

این روغن‌ ها از موادی مانند روغن‌ های گیاهی، شیرین‌کننده ‌ها و امولسیفایرها تشکیل شده ‌اند و باعث می ‌شوند که محصولاتی مانند شیرینی و شکلات ظاهری مشابه با کره کاکائو داشته باشند. همچنین این روغن ‌ها از نظر سلامتی نیز بهتر از کره کاکائو هستند.

نحوه تولید جانشین کره کاکائو (CBS)

جانشین کره کاکائو (Cocoa Butter Substitute - CBS) عموماً از چربی ‌های گیاهی مانند روغن نخل و شیا تهیه می ‌شود. برای تولید جانشین کره کاکائو، ابتدا روغن ‌های گیاهی در دماهای بالا تصفیه می ‌شوند. سپس این روغن ‌ها برای تنظیم دما و سختی مناسب با دیگر چربی‌ ها و امولسیون‌ ها مخلوط خواهند شد. 

برای بهبود ویژگی ‌های ظاهری و طعمی، افزودنی‌ های دیگر مانند امولسیفایرها و آنتی ‌اکسیدان ‌ها نیز به آن اضافه می‌ شود. این فرآیند تولید به منظور تهیه یک ماده چربی ‌ای با ویژگی‌ های مشابه کاکائو باتر انجام می گیرد.

کاربرد جانشین کره کاکائو (CBS)

جانشین کره کاکائو یا روغن جانشین کره کاکائو (Cocoa Butter Substitute - CBS) عموماً برای جایگزینی کاکائو باتر در محصولات غذایی استفاده می ‌شود. این روغن ‌ها معمولاً در تولید شکلات، کیک، کلوچه، کوکی‌ ها و دیگر محصولات قنادی به کار می‌ روند. 

مصرف این نوع روغن‌ ها به دلیل هزینه کمتر نسبت به کاکائو باتر و همچنین ویژگی ‌های فیزیکی و شیمیایی مشابه با آن، بسیار مرسوم است. این مواد به عنوان یک جایگزین مناسب برای کاکائو باتر در محصولات غذایی به کار می ‌روند.

همچنین به دلیل خواص مرطوب کنندگی گاها در تولید محصولات مراقبت شخصی مانند انواع کرم های پوستی یا شوینده های مو نیز کاربرد دارد.

نحوه نگهداری از جانشین کره کاکائو (CBS)

برای نگهداری از جانشین کره کاکائو (Cocoa Butter Substitute - CBS)، شما باید این روغن را در شرایطی نگهداری کنید که از نور مستقیم خورشید، گرما و رطوبت زیاد محافظت شود. 

بهترین روش برای نگهداری، نگهداری در یک محیط خنک و خشک است. همچنین، محیط باید بدون تغییرات دما و رطوبت باشد. 

اگر این روغن را به مدت طولانی نگهداری می‌ کنید، باید آن را در یخچال نگهداری کرده تا از فساد جلوگیری نمایید. در هر صورت، همیشه باید دستورالعمل تولید کننده را بررسی کرده و به طور منظم روغن را بررسی کنید تا از تغییر رنگ، بو و طعم جلوگیری کرده باشید.

ترکیبات اسیدهای چرب جانشین کره کاکائو (CBS)

روغن جانشین کره کاکائو (Cocoa Butter Substitute - CBS) معمولا از اسیدهای چرب اشباع مانند اسید استریک، اسید لوریک و اسید میریستیک تشکیل شده است. این اسیدها باعث می ‌شوند که روغن ‌های جانشین کره کاکائو در دمای اتاق به صورت جامد باشند و ویژگی‌ هایی شبیه به کاکائو باتر را به خود بگیرند. این اسیدها معمولا از منابع گیاهی مانند روغن ‌های نخل و شیا استخراج می ‌شوند.

ویژگی های جانشین کره کاکائو (CBS)

۱٫ دمای ذوب بالا: جانشین کره کاکائو در دمای اتاق به صورت جامد است و دمای ذوب آن بسیار بالا است، که این ویژگی به آن کمک می ‌کند تا در محصولات قنادی و شکلات ‌ها به عنوان یک چربی جامد استفاده شود.

۲٫ پایداری حرارتی: جانشین کره کاکائو دارای پایداری حرارتی بالا است که به آن کمک می‌ کند تا در فرآیندهای پخت و پز و تولید محصولات قنادی استفاده شود.

۳٫ بدون بو و طعم: جانشین کره کاکائو بدون بو و طعم خاصی است که به آن کمک می‌ کند تا در تولید محصولات غذایی به عنوان یک چربی نا چیز استفاده شود.

۴٫ قابلیت اکسیداسیون پایین: این ویژگی به جانشین کره کاکائو کمک می ‌کند تا در محصولات غذایی به مدت طولانی نگهداری شود.

۵٫ ویژگی‌ های فیزیکی مناسب: جانشین کره کاکائو ویژگی ‌های فیزیکی مناسبی دارد که آن را به یک جایگزین مناسب برای کاکائو باتر در محصولات غذایی تبدیل کرده است.

مزایای استفاده از جانشین کره کاکائو

۱٫ قیمت مناسب: جانشین کره کاکائو قیمتی ارزان ‌تر از کاکائو باتر دارد و این امر به تولیدکنندگان کمک می‌ کند تا هزینه تولید محصولات خود را کاهش دهند.

۲٫ دسترسی آسان: جانشین کره کاکائو به راحتی در دسترس تولیدکنندگان محصولات غذایی قرار دارد و به آن‌ ها کمک می‌کند تا به راحتی مواد اولیه مورد نیاز خود را تأمین کنند.

۳٫ پایداری بالا: جانشین کره کاکائو دارای پایداری بالایی است و در محصولات غذایی به مدت طولانی نگهداری می ‌شود.

۴٫ کیفیت بالا: جانشین کره کاکائو دارای ویژگی‌ هایی است که به آن کمک می‌کند تا در محصولات غذایی به عنوان یک چربی جایگزین کاکائو باتر عمل کند و کیفیت محصول را بهبود بخشد.

۵٫ قابلیت تنظیم ویژگی‌ ها: جانشین کره کاکائو قابلیت تنظیم ویژگی‌ های فیزیکی و شیمیایی خود را دارد و به تولیدکنندگان کمک می ‌کند تا ویژگی‌ های محصول خود را به دلخواه تنظیم کنند.

نتیجه گیری 

جانشین کره کاکائو یکی از محصولاتی است که کاربرد فراوانی در کارخانجات مواد غذایی و قنادی ها دارد. از این رو تولیدکنندگان محترم می توانند آن را در حجم مورد نظر از مجموعه فرسان شیمی سفارش دهند. برای این کار با شماره های ثبت شده در سایت تماس گرفته و سفارش خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.