X

درباره ما

استدلال به نفع استفاده از متن پرکننده چیزی شبیه به این است: اگر از محتوای واقعی در فرآیند مشاوره استفاده می‌کنید، هر زمان که به بررسی رسیدید

اطلاعات تماس

  • ایالت شهر تمپول، BD
  • info@tronix.com
  • روزهای هفته: 09:00 الی 18:00
  • (+259) 2257 6156
پاراستامول
پاراستامول

درخواست استعلام قیمت

جهت اطلاع از قیمت دقیق روز کالا ، موجودی و آنالیز دقیق آن میتوانید با بخش فروش ما در تماس باشید و راه های ارتباطی مختلفی را امتحان کنید، در واتس اپ ، تلگرام ، روبیکا و ... در خدمت شما هستیم .

اطلاعات تماس
زمان پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه از 9 صبح الی 5 عصر،
پنجشنبه 9 صبح الی 1 عصر
اطلاعات محصول

توضیحات

پاراستامول یک داروی ضد درد و تب ‌بر است که برای کاهش درد و تب در بیماران استفاده می‌ شود. این دارو به عنوان یک آنتی‌ پیرتیک (تب ‌بر) و آنالژزیک (ضد درد) عمل می ‌کند. پاراستامول معمولاً برای درمان علائم مربوط به سرماخوردگی، آنفولانزا، درد عضلانی و مفصلی، درد دندانی و سردرد مصرف می ‌شود.

پاراستامول چیست؟ 

این دارو به صورت قرص، شربت و حتی در فرم‌ های دیگر مانند پماد و شیاف نیز موجود است. توجه داشته باشید که مصرف پاراستامول باید با توجه به دستور پزشک یا دستورات موجود بر روی بسته ‌بندی دارو صورت گیرد.

موارد مصرف و کاربردهای پاراستامول

پاراستامول برای موارد زیر مصرف می ‌شود:

کاهش درد: پاراستامول به عنوان یک ضد درد عمل می ‌کند و برای کاهش درد‌های مختلف مانند درد عضلانی و مفصلی، درد دندانی، درد پس از عمل جراحی یا درمان ‌های دندانپزشکی و غیره مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

تب ‌بر: پاراستامول به عنوان یک آنتی ‌پیرتیک (تب ‌بر) استفاده می‌ شود. (برای کاهش تب ناشی از عفونت‌ ها یا بیماری‌ های دیگر)

موارد دیگر: پاراستامول ممکن است برای درمان علائم سرماخوردگی، آنفولانزا و سردرد نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

مصرف پاراستامول باید با دقت و بر اساس دستور پزشک یا دستورات موجود بر روی بسته‌ بندی دارو صورت گیرد. همچنین، باید به موارد منع مصرف و تداخلات دارویی پاراستامول نیز توجه کرده و قبل از مصرف هر داروی دیگری با پزشک یا داروساز مشورت شود.

مشخصات فنی پاراستامول

پاراستامول (یا استامول) یک ترکیب شیمیایی با نام شیمیایی N-acetyl-p-aminophenol است. 

مشخصات فنی پاراستامول عبارت اند از:

•فرمول شیمیایی:   C8H9NO2

•وزن مولکولی: ۱۵۱٫۱۶ گرم بر مول

•نقطه ذوب: ۱۶۹-۱۷۰ درجه سانتی گراد

•نقطه جوش: ۱۳۲ درجه سانتی گراد

•دستورالعمل ‌های ایمنی: باید از تماس با پوست یا چشم ‌ها پرهیز و در محیط خشک و خنک نگهداری شود.

این مشخصات می ‌تواند بر اساس منابع مختلف و شرکت ‌های تولید کننده متغیر باشد. بنابراین قبل از استفاده از هر دارویی باید بر اساس دستور پزشک یا دستورات موجود بر روی بسته ‌بندی دارو عمل شود.

آیا پاراستامول عوارض جانبی دارد؟

بله، پاراستامول ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. برخی از عوارض جانبی معمول آن شامل افت فشارخون، آلرژی، اختلالات گوارشی مانند تهوع و استفراغ، اختلالات کبدی و کم خونی می ‌باشد. 

همچنین، مصرف بیش از حد پاراستامول می ‌تواند به کبد آسیب بزند. بنابراین، قبل از استفاده از این دارو بهتر است با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

موارد منع مصرف و تداخلات دارویی پاراستامول

موارد منع مصرف پاراستامول شامل حساسیت شدید به این دارو یا به هر یک از مواد تشکیل ‌دهنده آن، مشکلات کبدی شدید، مصرف همزمان با دیگر داروهای حاوی پاراستامول (تا حداکثر حد مجاز) و مصرف همزمان با الکل است.

همچنین، پاراستامول ممکن است با برخی از داروها تداخل داشته باشد. به عنوان مثال، مصرف همزمان پاراستامول با داروهایی که بر روی کبد تاثیر دارند (مانند برخی از آنتی ‌بیوتیک ‌ها یا داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی) ممکن است به کبد آسیب بزند. بنابراین، قبل از مصرف همزمان هر داروی دیگری با پاراستامول، بهتر است با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

نحوه نگهداری از پاراستامول

برای نگهداری از پاراستامول به موارد زیر توجه کنید:

•دمای مناسب: پاراستامول باید در دمای اتاق (بین ۱۵-۳۰ درجه سانتی گراد) نگهداری شود. از نگهداری آن در محیط ‌های بسیار گرم یا سرد خودداری کنید.

•نور: برای حفظ کیفیت دارو، پاراستامول باید از نور مستقیم آفتاب محافظت شود. بنابراین، محل نگهداری باید خارج از تابش مستقیم نور آفتاب باشد.

•بسته ‌بندی: محصول باید در بسته ‌بندی اصلی خود نگهداری شود و باید از تماس با رطوبت و هوا دور بماند.

•محل دسترسی کودکان: پاراستامول باید در محلی نگهداری شود که از دسترسی کودکان دور باشد تا از مصرف بدون نظارت جلوگیری شود.

•تاریخ انقضا: حتماً تاریخ انقضای دارو را بررسی کرده و پس از گذشت آن از دارو استفاده نکنید.

در صورتی که دارو در شرایط نگهداری مطابق با موارد فوق نگهداری شود، می‌ تواند ماندگاری و کارایی محصول را حفظ کند.

آیا پاراستامول همان استامینوفن است؟

بله، پاراستامول و استامینوفن دو نام مترادف برای یک داروی مشابه هستند. این دارو تحت دو نام مختلف در دسترس است. اما همان ترکیب شیمیایی N-acetyl-p-aminophenol را نشان می ‌دهد. بنابراین، این دو نام به یک دارو اشاره دارند و مشتریان می ‌توانند هر کدام از این دو نام را برای آن به کار ببرند.

عوارض جانبی استامینوفن (پاراستامول) چیست؟

برخی از عوارض جانبی استامینوفن شامل موارد زیر می ‌باشد:

۱٫آسیب به کبد: مصرف بیش از حد استامینوفن ممکن است باعث آسیب به کبد شود.

۲٫عوارض گوارشی: مصرف بیش از حد استامینوفن ممکن است باعث عوارضی مانند تهوع، استفراغ و درد شکمی شود.

۳٫آسیب به کلیه: مصرف بیش از حد استامینوفن احتمالا باعث آسیب به کلیه می شود.

۴٫عوارض آلرژیک: برخی از افراد ممکن است به استامینوفن حساسیت نشان دهند و علائمی مانند آبریزش، خارش و تنگی نفس را تجربه کنند.

کلام آخر 

یکی از محصولات دارویی که در مجموعه فرسان شیمی عرضه می شود، پاراستامول است. جهت خرید و تهیه آن می توانید به صورت حضوری و یا غیر حضوری با ما در ارتباط باشید.